O tom, že jsme si s firmou KPS Automobile padli do oka více, než jen na bázi výroby našeho prvního obytného auta, jsem psala už tady.

O tom, jakého mám vedle sebe šikovného fotografa a jak umíme být efektivní tým, se dočtete v tomto článku.

Jak na to

Někdy je hodně těžké moje klienty přesvědčit o tom, že opravdu dobré fotografie dokáží v propagaci a brandingu (budování značky) dělat divy. A nemám na mysli jen to, že krabičku od mýdla nebo ještě v horším případě mobil vyměníte za zrcadlovku a máte vyhráno.

Ano, rozdíl bude patrný, ale uvidíme, zda si na konci tohoto článku budete stále myslet, že je to rozdíl dostačující na vystoupení z řady konformní konkurence.

Pro jistotu si prohlédněte pár starých fotek, které po jistou dobu sloužily jako jediné firemní prezentační obrázky. Snad se páni Krsové nenazlobí, vybrala jsem ty lepší fotky z jejich archivu :).

Cesta k fotkám, které děláme pro značku KRS dnes, nebyla krátká jako na lusknutí prstu, ale vytrvalost se vyplatila. Mezitím se zkoušely různé varianty.

Třeba pokusy o nafocení vlastními silami na základě našich rad na dálku. Posuďte, výsledky jsou už mnohem lepší. Ale z technického, kompozičního, i oku lahodícího hlediska to pořád ještě není ono. 

A tak jsme se do toho konečně pustili my

O tom, jakou roli obecně hrají v marketingu fotografie, jsem psala na svém profesním blogu. Teď to vezmu konkrétně.

Focení vestavby, potažmo interiéru auta, je velmi komplexní záležitost. Je tam opravdu hodně objektů, které se vzájemně zastiňují, nebo přes sebe naopak hází odlesky a vytvářejí různě barevné nádechy i tam, kde byste čekali jeden odstín jednoho materiálu.

Blýskni sem, blýskni tam, světla, stíny, to já znám

Pokud nevíte, jak správně nasvětlovat, nebo, když máte, podobně jako my v obytce, malý prostor se spoustou různě tvarovaných prvků, je téměr 100% jisté, že ať nastavíte blesky jakkoliv, vždycky se najde místo, kde bude příliš ostrý stín, nebo rušivý odlesk.

Proto focení probíhá zhruba takto:

 rozhodně nestačí jeden blesk, ale aspoň 4

 na většinu záběrů se do auta nevejdeme s deštníkem (který vhodně rozptýlý dopadající světlo), jako třeba u focení zadní části auta, ale pouze s rozptylkami, takže zjemnění stínů a odlesků se stává ještě náročnější

 fotit přijedeme minimálně na dva dny

 jeden záběr nám spotřebuje průměrně cca 4 hodiny času focení

 vše fotíme samozřejmě ze stativu, protože jeden záběr potřebujeme s několika různými variantami nasvětlení z naprosto totožné pozice, záběry se totiž následně skládají dohromady

Až je vyfoceno…

…sbalíme si své harampádí a se spoustou nachystané práce odfrčíme vstříc prací nabitým zítřkům. Co následuje? Hodiny za počítačem:

 nejdříve vyberu několik expozicí, z nichž každá je v něčem nejlepší

 tyto oblasti z fotky vymaskuji (oddělím od zbytku, který nepotřebuji)

 následně je složím tak, aby působily jako jeden harmonický celek

 kdyby chtěl někdo spočítat počet kliknutí, která u toho udělám, asi by skončil v blázinci :)

 všechny oblasti je potřeba barevně sladit, odstranit nebo eliminovat rušivé odlesky nebo přechody barev do jiného odstínu, který na fotce může vyvolat i dojem jiného materiálu, a to je určitě nežádoucí

Lépe ale udělám, když za sebe nechám mluvit pár ukázek (u videa nezapomeňte kliknout na HD kvalitu) :).

Neukážu vám bohužel žádné krásné grafy, o kolik procent se na základě nových fotek firmě KPS Automobile zvedly obraty, ale klidně zvedněte telefon a zavolejte jim a na jejich názor, co jim fotky přinesly, se jich zeptejte sami.

Jo, a abych nezapoměla. Pokud se vám naše práce líbí a chtěli byste si nás na tvorbu reklamních fotek najmout také, budeme rádi. Tedy, za předpokladu, že nebudete chtít nafotit obytné vestavby. Ty totiž fotíme exkluzivně pro značku KRS ;).